• logo
  • osnovna stranica
  • Општински суд у Травнику

    Иди на садржај
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    20 ГОДИНА РАДА СУДА

    29.02.2024.

    ОПЋИНСКИ СУД У ТРАВНИКУ

    20  година рада

    1.3.2004. - 1.3.2024.

    Зближавање је почетак, остајање заједно је напредак, сарађивање је успјех. – Хенри Форд

    Опћински суд у Травнику од формирања је прича о зближавању, заједничком напретку, сарадњи или једноставно једна успјешна прича!


    Високо судско и тужилачко вијеће БИХ, на сједници одржаној 21. јануара/сјечња 2004. године донијело је Одлуку о именовању предсједника и судаца Опћинског суда у Травнику и одредивању датума почетка рада новооснованог суда, од 1. марта/ожујка  2004.године.

     Од тог датума престали су са радом основни судови у Травнику, Новом Травнику и Витезу. У Опћински суд у Травнику именовано је 13 судаца, а из реда именованих судаца на мјесто предсједника суда,истом одлуком именован је Горан Дујић. Надлежност Опћинског суда у Травнику утврдена је Законом о судовима у ФБИХ, те је поред тадашње три опћине, иста проширена и на опћину Бусовача.

     Опћински суд у Травнику има Привредно одјељење за цијели СБК/КСБ, а од 2005. године преузима и Одјељење за регистрацију посłовних субјеката, које је до тада било у надлежности Кантоналног суда у Новом Травнику.

     

    Од 1. децембра/просинца 2006.године, у Опћинском суду у Травнику формира се и Прекршајно одјељење, када су  престали са радом тадашњи Опћински судови за прекршаје у Травнику, Новом Травнику, Витезу и Бусовачи.

     

    Ово одјељење има у надлежности и предмете из области царина и пореза за цијели СБК/КСБ. Број судаца у Опћинском суду у Травнику  са тадашњих 13, је повећан на 25, а уз седам  стручних сарадника, број носилаца правосудне функције је сада 32.

     

      

    Суд има своју мисију и визију

     

     

    Опћински суд у Травнику досљедно спроводи принципе законитости и уставности, неовисно и транспарентно поступање у свим судским поступцима, једнакост пред законом, поштивање основних људских права и ефикасности у остваривању тих права


    Опћински суд у Травнику омогућава модеран и савремен приступ суду, кроз обучено и професионално особље, транспарентан рад са којим се јавност упознаје путем wеб портала и других начина јавних  објава, вођење поступака у законским временским оквирима, брз и ефикасан поступак код регистрације привредних друштава, земљишнокњижних поступака, уз добру организацију и функционисање свих сегмената рада, наша визија је повјерење јавности и грађана, подршка привреди и развоју, као и модернизација начина рада.

     Посłовна политика суда током протекле двије деценије била је и остала  континуирано уłагање у зграду, опрему и Ијудске ресурсе. Вођени овом политиком,првенствено смо извршили адаптацију вањског изгледа зграде суда, обнављајући фасаду, потом редовито адаптирамо поједине уреде изводећи молерске радове,те замјену подних облога, адаптирали смо земљишно-књижни уред, писарнице суда, изградили и опремили поткровље зграде,инвестирали у замјену столарије заједно са заштитним жалузинама у приземљу зграде, адаптирали архивски простор уз уградњу намјенских полица за одлагање архивираних списа,извршили изградњу wц-а за инвалиде, прилагодили приступ особама са инвалидитетом на улазу у зграду,рукохватима у пријемним канцеларијама, као и обезбјеђењем мултифункционалне сале за потребе суђења у којима учествују особе са инвалидитетом.

     

     

    Од три писаће машине, до модерне информатичке опреме

      

    Врши се редовна набавка уредског намјештаја, рачунарска и техничка опрема се у континуитету обнављала, а на почетку рада суда , кренули смо са три писаће машине, а сада готово сваки уред у просјеку има по два рачунара,уз конференцијску салу која има већи број рачунара за потребе рада приправника и волонтера. Имали смо обавезу да извршимо набавку лиценци за одређени број рачунара, а један дио лиценци је дониран од стране ВСТВ БИХ. Потом смо извршили набавку проферсионалних сценера,будући да је ВСТВ БИХ увео обавезу сценирања свих улазних докумената у ЦМС-у.

      

    Едукација и школовање, уłагање у образовање, је још један мото који нас је водио све ове године, тако је један број упосленика завршио средње образовање, преквалификацију, полагање стручних испита, један дио упосленика је стекао више и високо образовање, потом полагање правосудних испита.

      

    Стално се подстиче напредак у образовању, јер само на тај начин можемо постојећи кадар подићи за степеницу више, а искуство које је већ стечено у раду може бити додатни фактор радног успјеха.

      

    Наш циљ је да упосленици буду обучени за обављање више послова и задатака,иде се ка изврсности,с циљем да се не дозволи да одсуство неког упосленика заустави процес рада, те смо у том смислу донијели неколико Наредби о провођењу менторства, у смислу преношења знања са једног упосленика на другог.

      

    Правилник о менторству, као интерни акт, донијели смо још 2018.године, а ВСТВ БИХ је 2021.године, утврдио да постоји потреба за доношењем истог.

      

    Може се сłободно речи да је суд био правна клиника за велики број младих дипломираних правника, о чему је написана и Монографија, за све који су обављали праксу у суду у својству волонтера или приправника.

     

    Са поносом можемо истачи, да су наши волонтери и приправници именовани на више позиција стручних сарадника, судаца и тужитеља, или обављају високопозициониране функције у другим државним институцијама.

     

    Паралелно са редовним радом имплементирали смо низ Пројеката у сарадњи са ВСТВ БИХ, министарствима, управама и агенцијама.

     

    Први пројекат је био уводење ЦМС,а као добар примјер за успјешно спроводење електронског управљања судским предметима, били смо суд који су посјећивали други судови из БИХ, којима смо свесрдно преносили наше искуство и знање.

     

    Сљедећи важан пројекат је био, пројекат УСАИД-а када смо добили признање за модел суд, по америчким стандардима пословања.

     

    Успјешно уређујемо wеб страницу суда, уз похвалу ВСТВ БИХ, били смо пилот суд за пројекат електронске наруквице, те према  извјештају, који је објавио Опус д.о.о. Мостар, који изнајмљује софтwер и опрему за електронски надзор, ми смо суд који је  у имплементацији наведеног пројекта, остварио и најбоље резултате у Федерацији БиХ.

     

    Потом истичемо и Пројекат хармонизације ЗК уреда, Пројекат дигитализације судске архиве, дигитализације  судског регистра, сценирање земљишних књига,увођење МЕЛП програма за вођење матичне евиденције запосленика, до имплементације Пројекта унапређења ефикасности правосуђа, који је подржан од стране  Влада Холандије и Норвешке, и у оквиру којег су урађени Меморандум о сарадњи са Кантоналним судом у Новом Травнику и Смјернице за парнични одјел.

     

    У оквиру овог пројекта снимили смо и кратки филм о припремном рочишту ,који је дистрибуиран у установе за едукацију судаца и тужитеља (ФБИХ и РС), на факултете и у друге правосудне институције.

     

    У другој фази овог пројекта „Реорганизација пословних процеса у суду“ који је подржан од стране Краљевине Шведске, у којем је фокус на улози приправника и волонтера,и у којем  смо показали завидне резултате у имплементациј,израдили низ интерних аката које смо уступили ВСТВ БИХ, како би се исти користили у даљњој имплементацији Пројекта у другим судовима у БИХ.

     

    Израдили смо План интегритета који се од 2018.године интензивно проводи, те смо донијели и Стратешки план од 2021.-2023.године (сада допуњен са  2024-том годином), а који је потврдила Стална комисија ВСТВ БИХ.

     

    Успјешно имплементирамо и Смјернице за превенцију сексуалног и родно заснованог узнемиравања, а припремамо и Стратегију за спровођење родне равноправности у нашем суду.

     

    Остварујемо и добру сарадњу са институцијама изван правосудног система,као што су комунална предузећа,центри за социјални рад, казнено поправни заводи , ФГУ и други.

     

    Посебан сегмент сарадње се остварује са Судском полицијом, одржавањем састанака, имплементацијом Стратегије сигурности, редовним  извјештавањем о стању издатих наредби и приједлозима за унапређење заштите и сигурности.

     

    На завршној конференцији о ИПА Пројектима и унапређењу вођења стечајног поступка и економским ефектима истог, предсједник Суда је имао излагање, међу ријетким представницима правосудних институција у БИХ, чиме је препозната улога лидерства овог суда међу осталим судовима у БИХ и залагање за  оправданост Пројеката, који се подржавају.

      

    За све ове године, извјештаји о раду суда су имали позитиван тренд, што се очекује и убудуће. Заједнички рад,постављени циљеви, задаци,мисија,визија и напредовање, резултати су професионалног односа и колегијалности свих упосленика суда, на чему се упућује захвалност за свих 20 година заједничког рада.

      

    На почетку године у којој обиљежавамо значајан јубилеј у развоју једне правосудне инситуције желим нагластити да смо у протеклој години остварили  изузетно добре резултате. По први пута смо План реализације предмета, који смо заједно пројектирали са Високим судски и тужилачким вијећем БиХ (ВСТВ БиХ) испунили у проценту од 96 посто, од 5.898 списа ријешили смо 5.574, значи проценат рада је  96,14 посто. Поред овог Плана имали смо у потпуности остварену годишњу норму, 112,51 % је годишња колективна норма свих судаца у Опћинском суду у Травнику. Остварили смо квалитет рада у износу од 90,36 посто када је ријеч о одлукама које су ишле на Кантонални суд у Новом Травнику. Што се тиче резултата у потпуности смо задовољни са оствареним и циљ смо у потпуности остварили.

      

    Током 2023. године наставили смо реализацију “Холандског пројекта”  на подизању квалитета рада, а управо захваљујући овом пројекту унапријеђен је квалитет рада, смањено вријеме које је потребно за рјешавање једног списа. Утврдили смо све наше недостатке, које смо током године успјели да отклонимо. Заједно са ВСТВ- ом смо радили на “Шведском пројекту”, то је један посебан начин рада са приправницима и волонтерима у којем пуно активнију улогу имају приправници, него по ранијем Правилнику.

     Уз све ове пројекте Опћински суд у Травнику био је пилот пројекат уз Подршку Свјетске банке (WБ) и Федералног министарства правде на успостављању онлине регистрацији привредних друштава.

     Први смо, у БИХ имплементирали овај “Пилот пројекат”. Влада Федерације БиХ је донијела Уредбу која ускоро ступа на снагу и креће се са онлине регистрацијом привредних друштава у Федерацији БиХ, а то ће у сваком случају привредницима омогућити пуно једноставнију и са мање трошкова доступнуу регистрацију привредних друштава.

    Ово је један велики корак у низу корака који се подузимају како би се БИХ приближила  Европској Унији.

    Ових 20 година је јубилеј који је завриједио да се обиљежи ретроспекцијом досадашњег рада, за који се слободно може речи, да може да послужи као примјер за будуће генерације.

    Прилог: оригинални документ

     

     

    У Травнику 01.03.2024.године                                      Предсједник суда

                                                                                             Горан Дујић

     

     

    Приказана вијест је на:
    Пратећи документи
  • Текст за 20 година рада
  • 134 ПРЕГЛЕДА
    Копирано
    Повратак на врх

    20 ГОДИНА РАДА СУДА

    29.02.2024.

    ОПЋИНСКИ СУД У ТРАВНИКУ

    20  година рада

    1.3.2004. - 1.3.2024.

    Зближавање је почетак, остајање заједно је напредак, сарађивање је успјех. – Хенри Форд

    Опћински суд у Травнику од формирања је прича о зближавању, заједничком напретку, сарадњи или једноставно једна успјешна прича!


    Високо судско и тужилачко вијеће БИХ, на сједници одржаној 21. јануара/сјечња 2004. године донијело је Одлуку о именовању предсједника и судаца Опћинског суда у Травнику и одредивању датума почетка рада новооснованог суда, од 1. марта/ожујка  2004.године.

     Од тог датума престали су са радом основни судови у Травнику, Новом Травнику и Витезу. У Опћински суд у Травнику именовано је 13 судаца, а из реда именованих судаца на мјесто предсједника суда,истом одлуком именован је Горан Дујић. Надлежност Опћинског суда у Травнику утврдена је Законом о судовима у ФБИХ, те је поред тадашње три опћине, иста проширена и на опћину Бусовача.

     Опћински суд у Травнику има Привредно одјељење за цијели СБК/КСБ, а од 2005. године преузима и Одјељење за регистрацију посłовних субјеката, које је до тада било у надлежности Кантоналног суда у Новом Травнику.

     

    Од 1. децембра/просинца 2006.године, у Опћинском суду у Травнику формира се и Прекршајно одјељење, када су  престали са радом тадашњи Опћински судови за прекршаје у Травнику, Новом Травнику, Витезу и Бусовачи.

     

    Ово одјељење има у надлежности и предмете из области царина и пореза за цијели СБК/КСБ. Број судаца у Опћинском суду у Травнику  са тадашњих 13, је повећан на 25, а уз седам  стручних сарадника, број носилаца правосудне функције је сада 32.

     

      

    Суд има своју мисију и визију

     

     

    Опћински суд у Травнику досљедно спроводи принципе законитости и уставности, неовисно и транспарентно поступање у свим судским поступцима, једнакост пред законом, поштивање основних људских права и ефикасности у остваривању тих права


    Опћински суд у Травнику омогућава модеран и савремен приступ суду, кроз обучено и професионално особље, транспарентан рад са којим се јавност упознаје путем wеб портала и других начина јавних  објава, вођење поступака у законским временским оквирима, брз и ефикасан поступак код регистрације привредних друштава, земљишнокњижних поступака, уз добру организацију и функционисање свих сегмената рада, наша визија је повјерење јавности и грађана, подршка привреди и развоју, као и модернизација начина рада.

     Посłовна политика суда током протекле двије деценије била је и остала  континуирано уłагање у зграду, опрему и Ијудске ресурсе. Вођени овом политиком,првенствено смо извршили адаптацију вањског изгледа зграде суда, обнављајући фасаду, потом редовито адаптирамо поједине уреде изводећи молерске радове,те замјену подних облога, адаптирали смо земљишно-књижни уред, писарнице суда, изградили и опремили поткровље зграде,инвестирали у замјену столарије заједно са заштитним жалузинама у приземљу зграде, адаптирали архивски простор уз уградњу намјенских полица за одлагање архивираних списа,извршили изградњу wц-а за инвалиде, прилагодили приступ особама са инвалидитетом на улазу у зграду,рукохватима у пријемним канцеларијама, као и обезбјеђењем мултифункционалне сале за потребе суђења у којима учествују особе са инвалидитетом.

     

     

    Од три писаће машине, до модерне информатичке опреме

      

    Врши се редовна набавка уредског намјештаја, рачунарска и техничка опрема се у континуитету обнављала, а на почетку рада суда , кренули смо са три писаће машине, а сада готово сваки уред у просјеку има по два рачунара,уз конференцијску салу која има већи број рачунара за потребе рада приправника и волонтера. Имали смо обавезу да извршимо набавку лиценци за одређени број рачунара, а један дио лиценци је дониран од стране ВСТВ БИХ. Потом смо извршили набавку проферсионалних сценера,будући да је ВСТВ БИХ увео обавезу сценирања свих улазних докумената у ЦМС-у.

      

    Едукација и школовање, уłагање у образовање, је још један мото који нас је водио све ове године, тако је један број упосленика завршио средње образовање, преквалификацију, полагање стручних испита, један дио упосленика је стекао више и високо образовање, потом полагање правосудних испита.

      

    Стално се подстиче напредак у образовању, јер само на тај начин можемо постојећи кадар подићи за степеницу више, а искуство које је већ стечено у раду може бити додатни фактор радног успјеха.

      

    Наш циљ је да упосленици буду обучени за обављање више послова и задатака,иде се ка изврсности,с циљем да се не дозволи да одсуство неког упосленика заустави процес рада, те смо у том смислу донијели неколико Наредби о провођењу менторства, у смислу преношења знања са једног упосленика на другог.

      

    Правилник о менторству, као интерни акт, донијели смо још 2018.године, а ВСТВ БИХ је 2021.године, утврдио да постоји потреба за доношењем истог.

      

    Може се сłободно речи да је суд био правна клиника за велики број младих дипломираних правника, о чему је написана и Монографија, за све који су обављали праксу у суду у својству волонтера или приправника.

     

    Са поносом можемо истачи, да су наши волонтери и приправници именовани на више позиција стручних сарадника, судаца и тужитеља, или обављају високопозициониране функције у другим државним институцијама.

     

    Паралелно са редовним радом имплементирали смо низ Пројеката у сарадњи са ВСТВ БИХ, министарствима, управама и агенцијама.

     

    Први пројекат је био уводење ЦМС,а као добар примјер за успјешно спроводење електронског управљања судским предметима, били смо суд који су посјећивали други судови из БИХ, којима смо свесрдно преносили наше искуство и знање.

     

    Сљедећи важан пројекат је био, пројекат УСАИД-а када смо добили признање за модел суд, по америчким стандардима пословања.

     

    Успјешно уређујемо wеб страницу суда, уз похвалу ВСТВ БИХ, били смо пилот суд за пројекат електронске наруквице, те према  извјештају, који је објавио Опус д.о.о. Мостар, који изнајмљује софтwер и опрему за електронски надзор, ми смо суд који је  у имплементацији наведеног пројекта, остварио и најбоље резултате у Федерацији БиХ.

     

    Потом истичемо и Пројекат хармонизације ЗК уреда, Пројекат дигитализације судске архиве, дигитализације  судског регистра, сценирање земљишних књига,увођење МЕЛП програма за вођење матичне евиденције запосленика, до имплементације Пројекта унапређења ефикасности правосуђа, који је подржан од стране  Влада Холандије и Норвешке, и у оквиру којег су урађени Меморандум о сарадњи са Кантоналним судом у Новом Травнику и Смјернице за парнични одјел.

     

    У оквиру овог пројекта снимили смо и кратки филм о припремном рочишту ,који је дистрибуиран у установе за едукацију судаца и тужитеља (ФБИХ и РС), на факултете и у друге правосудне институције.

     

    У другој фази овог пројекта „Реорганизација пословних процеса у суду“ који је подржан од стране Краљевине Шведске, у којем је фокус на улози приправника и волонтера,и у којем  смо показали завидне резултате у имплементациј,израдили низ интерних аката које смо уступили ВСТВ БИХ, како би се исти користили у даљњој имплементацији Пројекта у другим судовима у БИХ.

     

    Израдили смо План интегритета који се од 2018.године интензивно проводи, те смо донијели и Стратешки план од 2021.-2023.године (сада допуњен са  2024-том годином), а који је потврдила Стална комисија ВСТВ БИХ.

     

    Успјешно имплементирамо и Смјернице за превенцију сексуалног и родно заснованог узнемиравања, а припремамо и Стратегију за спровођење родне равноправности у нашем суду.

     

    Остварујемо и добру сарадњу са институцијама изван правосудног система,као што су комунална предузећа,центри за социјални рад, казнено поправни заводи , ФГУ и други.

     

    Посебан сегмент сарадње се остварује са Судском полицијом, одржавањем састанака, имплементацијом Стратегије сигурности, редовним  извјештавањем о стању издатих наредби и приједлозима за унапређење заштите и сигурности.

     

    На завршној конференцији о ИПА Пројектима и унапређењу вођења стечајног поступка и економским ефектима истог, предсједник Суда је имао излагање, међу ријетким представницима правосудних институција у БИХ, чиме је препозната улога лидерства овог суда међу осталим судовима у БИХ и залагање за  оправданост Пројеката, који се подржавају.

      

    За све ове године, извјештаји о раду суда су имали позитиван тренд, што се очекује и убудуће. Заједнички рад,постављени циљеви, задаци,мисија,визија и напредовање, резултати су професионалног односа и колегијалности свих упосленика суда, на чему се упућује захвалност за свих 20 година заједничког рада.

      

    На почетку године у којој обиљежавамо значајан јубилеј у развоју једне правосудне инситуције желим нагластити да смо у протеклој години остварили  изузетно добре резултате. По први пута смо План реализације предмета, који смо заједно пројектирали са Високим судски и тужилачким вијећем БиХ (ВСТВ БиХ) испунили у проценту од 96 посто, од 5.898 списа ријешили смо 5.574, значи проценат рада је  96,14 посто. Поред овог Плана имали смо у потпуности остварену годишњу норму, 112,51 % је годишња колективна норма свих судаца у Опћинском суду у Травнику. Остварили смо квалитет рада у износу од 90,36 посто када је ријеч о одлукама које су ишле на Кантонални суд у Новом Травнику. Што се тиче резултата у потпуности смо задовољни са оствареним и циљ смо у потпуности остварили.

      

    Током 2023. године наставили смо реализацију “Холандског пројекта”  на подизању квалитета рада, а управо захваљујући овом пројекту унапријеђен је квалитет рада, смањено вријеме које је потребно за рјешавање једног списа. Утврдили смо све наше недостатке, које смо током године успјели да отклонимо. Заједно са ВСТВ- ом смо радили на “Шведском пројекту”, то је један посебан начин рада са приправницима и волонтерима у којем пуно активнију улогу имају приправници, него по ранијем Правилнику.

     Уз све ове пројекте Опћински суд у Травнику био је пилот пројекат уз Подршку Свјетске банке (WБ) и Федералног министарства правде на успостављању онлине регистрацији привредних друштава.

     Први смо, у БИХ имплементирали овај “Пилот пројекат”. Влада Федерације БиХ је донијела Уредбу која ускоро ступа на снагу и креће се са онлине регистрацијом привредних друштава у Федерацији БиХ, а то ће у сваком случају привредницима омогућити пуно једноставнију и са мање трошкова доступнуу регистрацију привредних друштава.

    Ово је један велики корак у низу корака који се подузимају како би се БИХ приближила  Европској Унији.

    Ових 20 година је јубилеј који је завриједио да се обиљежи ретроспекцијом досадашњег рада, за који се слободно може речи, да може да послужи као примјер за будуће генерације.

    Прилог: оригинални документ

     

     

    У Травнику 01.03.2024.године                                      Предсједник суда

                                                                                             Горан Дујић